צניחת עפעף לאחר טיפול בבוטוקס

בוטוקס הוא שמו המסחרי של תכשיר רפואי המכיל את הרעלן בוטולינום טוקסין, אשר מסונתז באופן מלאכותי. התכשיר הינו חומר המוזרק לאזורי קמטים על מנת לטשטשם או להעלימם באופן זמני. חומר זה מונע המשך התכווצות של השרירים היוצרים את הקמטים ובכך נותן לעור מראה חלק וצעיר יותר.
תחילת ההשפעה וטשטוש הקמטים קורים תוך מספר ימים מההזרקה. משך ההשפעה של בוטוקס הוא בין 3 חודשים עד לחצי שנה, והינו הפיך לחלוטין.

המועמדים הטובים ביותר לטיפול בבוטוקס הם מטופלים בעלי קמטים הנובעים מכיווץ של שרירי ההבעה. מזריקים את הבוטוקס לשריר, והקמטים שנוצרים בזמן כיווץ השריר נעלמים. אם מזריקים בוטוקס באזור הגבות, ייעלמו הקמטים שנוצרים בין הגבות (״קמטי זעף״). אם מזריקים בוטוקס במצח, ייעלמו הקמטים הרוחביים שנוצרים במצח בזמן הרמת הגבות, ואם מזריקים בוטוקס בצד העיניים, ייעלמו הקמטים שנוצרים בזמן החיוך.

הטיפול מאוד פופולרי ובוצע על מיליוני אנשים ברחבי העולם, אשר חלמו להעלים את קמטיהם. הסיבות העיקריות לכך שהטיפול בבוטוקס הוא כל כך פופולרי הן יעילות גבוהה, משך ההחלמה הקצר ביותר והעובדה כי החומר נחשב מאוד בטוח עם סיבוכי טיפול נדירים והפיכים.

אחד מהסיבוכים הוא צניחת עפעף. למה זה קורה?

במידה והחומר נודד מהאזור אליו הוזרק, הוא עלול לשתק שרירים סמוכים. כשמזריקים באזור העין, החומר יכול לנדוד לכיוון השריר שמרים את העפעף ולגרום לצניחה של העפעף.
התופעה הזו מתבטאת במראה עפעף שמוט, עייף, ופתוח למחצה.
רופא מומחה, שמכיר היטב את האנטומיה באזור, יודע היכן להזריק ומשתמש רק בחומר תקני ובמינונים מדויקים, ועל כן יתקל בתופעות הללו לעיתים רחוקות בלבד.

אז מה אפשר לעשות כשהעפעף צונח לאחר הזרקת בוטוקס ?

אם זה כבר קרה, לא צריך להתרגש. התופעה היא תמיד הפיכה. השיתוק יעלם תוך מספר ימים עד שבועות.
עד שהצניחה חולפת מעצמה, ניתן לשפר את מראה העפעף ע"י שימוש בטיפות עיניים מיוחדות, אשר כחלק מהשפעתן (זאת לא ההשפעה היחידה שלהן) מכווצות את השריר שמרים את העפעף. השימוש בטיפות אלו הן רק באמצעות מרשם רופא ולאחר התייעצות.

למרות האמור, טיפול בבוטוקס הוא טיפול אסתטי מאוד פופולרי, וזאת בזכות הפשטות, אחוז סיבוכים נמוך, התאוששות מיידית ואפקט מצוין על קמטי ההבעה.
טיפ אחרון לסיום: אני ממליץ לא לבצע פעולות רפואיות אסתטיות בסמיכות לאירוע חשוב. כדאי לתכנן מראש ולסיים את הטיפולים מספר שבועות או חודשים לפני האירוע (תלוי בסוג הטיפול).

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *