ניתוח הצמדת אוזניים עם ד"ר אולשינקה – בואו להבין וללמוד כיצד מתבצע ההליך

הצמדת אוזניים בולטות – מידע על ניתוח הצמדת אוזניים ואלטרנטיבות נוספות

ד"ר אסף אולשינקה, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, מסביר על אוזניים בולטות וניתוח הצמדת אוזניים.

מבנה תקין של האפרכסת

החלק החיצוני של האוזן, האפרכסת, בנוי מסחוס הנותן את המסגרת והתמיכה ובעור המכסה אותו. בתנוך אין סחוס והוא בנוי מעור ושומן. צורת אפרכסת האוזן היא כצורת האות C. צורה זאת נוצרת על ידי המבנה הסחוסי של ההליקס והתנוך. בתוך מבנה ה C יש מבנה בצורת האות Y שנוצרת על ידי האנטיהליקס והקרורה העליונה והתחתונה. החלק המרכזי של האוזן בנוי בצורת קונכיה, ונקרא קונכה.

ניתוח הצמדת אוזניים עם ד

 

 

 

 

 

ניתוח הצמדת אוזניים באוזניים בולטות

מצב בו האוזניים בולטות ("אוזני דמבו" או "אוזני פייפר") הוא מצב בו האפרכסות בולטות יתר על המידה מצידי הראש. נהוג להתייחס לבלט של האפרכסת מעל ל- 2 ס"מ מהראש כאוזניים בולטות. במרבית המקרים, בלט האוזניים נגרם כתוצאה מחוסר התפתחות של כפל האנטיהליקס, הגורם לכך שההליקס (המסגרת הסחוסית של האפרכסת) בולט יתר על המידה. גורם נוסף הוא שאזור הקונכה הסחוסית, עמוקה מדי ובעצם דוחפת את האפרכסת הרחק מצידי הראש. במקרים רבים, הגורם לבלט האפרכסות הוא שילוב של שתי הסיבות הללו.

אוזניים בולטות לא גורמות לבעיות פונקציונליות כגון פגיעה בשמיעה, אך עלולות לגרום הרבה פעמים ללחץ נפשי וחוסר בטחון בגלל הצקות של ילדים אחרים.

 

האם התופעה מחייבת ניתוח הצמדת אוזניים ? ניתן לטפל באוזניים בולטות באופן לא כירורגי, אם מתחילים טיפול בגיל מוקדם, כך שהסחוס עדיין רך וניתן לשינוי. הטיפול הניתוחי המקובל הוא "הצמדת אוזניים" (אוטופלסטיה), פרוצדורה ניתוחית אשר מתבצעת החל מגיל 6, כשהאוזן מגיעה כמעט לגודלה הסופי. זהו גם הגיל בו בדרך כלל מתחילה המודעות והרצון לבצע את הניתוח בגלל הצקות של ילדים אחרים וסביב הכניסה לבית הספר. זהו ניתוח אסתטי אבל אני רואה אותו כניתוח עם מרכיב רפואי – פסיכולוגי חשוב לילד.

את הניתוח אני מבצע בגישה אחורית דרך חתך נסתר מאחורי האוזן (בחיבור בין האוזן לראש) ושילוב של יצירת כפל אנטיהליקס והקטנת הקונכה, מצמיד את האוזניים קרוב יותר לראש. הניתוח בילדים הינו בהרדמה כללית (במבוגרים ניתן לבצע בהרדמה מקומית). הניתוח לא מאוד כואב וההחלמה לא קשה. האוזניים חבושות למשך שבוע, ויש הגבלה בפעילות למספר שבועות. לאחר הורדת חבישה, שימוש בסרט טניס למשך הלילה למשך חודש נוסף. את התוצאות רואים מיד לאחר הורדת החבישה, אבל למראה האוזן הסופי יש לחכות מספר שבועות עד לירידת הבצקת.

ניתוח הצמדת אוזניים דורש ידיים מיומנות – מחיר הניתוח פחות משמעותי כאשר מדובר בבריאות שלכם.

בידיים של מנתח מיומן, הניתוח נחשב בטוח, אבל יש לדעת כי יכולים להופיע סיבוכים כגון שטפי דם, בצקת, זיהומים, צלקות לא יפות, אסימטריה, הצמדת יתר או חסר.

מוזמנים לקרוא בקישור המצורף, את המאמר שלי בנושא הצמדת אוזניים אשר פורסם בעיתון המקצועי לכירורגים פלסטים בארה"ב Seminars in Plastic Surgery.

ועוד כמה מילים לגבי ניתוחים פלסטיים בילדים בכלל. כירורגיה פלסטית ילדים הינה התמחות מיוחדת בתוך התחום של כירורגיה פלסטית. היא נותנת את האפשרות לתקן ולטפל בבעיות ייחודיות לגיל הצעיר טרם יהפוך לבוגר. ילד איננו מבוגר קטן, בעיקר בכל הנוגע לכירורגיה פלסטית. יש לדעת ולהבין את הייחודיות מבחינת המבנה, הגדילה, מבחינה רגשית (של הילד ושל הוריו) ולהכיר את הבעיות הייחודיות לילדים.

ניתוח הצמדת אוזניים עם ד

 

ההכשרה הרשמית שלי בארה״ב, יחד עם הניסיון היומיומי שלי כפלסטיקאי בכיר, נותנים לי את

היכולת לתת את הטיפול המקצועי ביותר לניתוחים בפנים בכלל ובניתוחים פלסטים בילדים בפרט.

רוצים לדעת פרטים נוספים על ניתוח להצמדת אוזניים ?

 

צרו קשר עוד היום לקבלת מידע נוסף

אשמח לראות אתכם בפגישת יעוץ.

שלכם,

ד"ר אסף אולשינקה

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *